Veel gestelde vragen

FAQ

Heb ik vlieg-ervaring nodig? Onze CDU bay
Nee. De vliegsessies kunnen individueel worden afgestemd op het niveau van kennis en de ervaring die u heeft.

Zit er een bepaalde chronologische volgorde in om vervolgsessies te kunnen volgen?
Nee. U kunt in willekeurige volgorde aan de vlieg sessies deelnemen, zonder enige ervaring te hebben. Professionele vliegtrainingen volgen doorgaans wel een vaste lijn. Verplicht is dit niet.

Hoe technisch is de briefing en uiteindelijk de vlucht? Kan ik dat allemaal begrijpen?
We kunnen elk instapniveau met u bespreken. Heeft u geen ervaring, dan passen wij de vlucht aan, aan uw vaardigheidsniveau. Dus volledig onervaren en professionele piloten, zijn bij ons welkom. De laatste groep behoeft vrijwel geen begeleiding. Er is op afroep een vlieg-instructeur beschikbaar.

Wordt er als groep of individueel gevlogen?
Elke vlucht wordt één op één met u en waar verzocht met een instructeur uitgevoerd. Meldt u zich aan met meer personen (max 3 personen), dan wordt uiteraard in groepsverband besproken.

Kan ik een vriend meenemen?
Ja dat kan. Er is plaats voor maximaal twee extra personen om u tijdens uw vlucht te vergezellen. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

Wat is de minimumleeftijd?
Onze aanbevolen minimumleeftijd is 12, hoewel voor kinderen jonger dan 15 jaar toezicht door ouders of voogd vereist is. Er is geen maximale leeftijd.

Kunnen cadeaubonnen verlopen?
Cadeaubonnen vervallen 12 maanden na aankoop.

Heeft de simulator beweging?
Nee. Onze simulator is fixed base. Geen hydraulische poten dus. Door de natuurgetrouwheid van beeld en geluid, echter, worden uw zintuigen zonder meer geprikkeld en beleefd u fantastische momenten.

Hoe boek ik een datum en tijd van een vlucht?
Ons boeking-systeem is volledig geautomatiseerd. Via een online kalender, kunt u op een éénvoudige- en snelle wijze zelf uw datum en tijdstip plannen. U kunt tevens online betalen. Zodra de betaling is afgerond, is uw boeking bevestigd.

Hoe bestel ik online een cadeaubon?
Om een cadeaubon te bestellen, klikt u hieronder op ‘Cadeaubon nu bestellen’. U wordt dan direct naar de pagina geleid waar u de bon(nen) kunt bestellen. U kiest dan, door met uw muis over de plaatjes te gaan, de cadeaubon naar wens (1 uur, 2 uur of 3 uur) en klik op ‘bestellen’. De rest wijst zichzelf.

De cadeauboncode wordt u direct per e-mail toegezonden. U vindt in uw mail tevens een link naar onze boekingspagina, waar u uw dag, datum en tijdstip kunt uitkiezen en ook hier weer de aanwijzingen volgt. Voordat u naar de betaalpagina wordt geleid, ziet u een mogelijkheid om uw cadeauboncode in te vullen. Uiteraard kiest u voor optie 2; ‘Heeft u een cadeaubon? Klik hier om uw code in te voeren’
Waar vul ik de code dan in?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kiest u voor een simulator-sessie van 3 uur en u heeft een cadeaubon van 1 uur, dan wordt dit bedrag automatisch verrekend en in dit geval betaalt u dan €80.00 in plaats van €120.00. Uiteraard kunt u de door u bestelde cadeaubon(code) ook naar iemand anders doorsturen. De bon is namelijk niet naam afhankelijk. Bewaart u uw e-mail met de cadeaubon wel goed. Uw e-mail is nu immers geld waard. Verder verwijzen wij u naar onze algemene voorwaarden
Cadeaubon nu bestellen

Kan ik een datum en tijd boeken voor mijn vlucht op het moment van aankoop?
Ja. Dat is precies de manier hoe ons boekingssysteem is gebouwd. Voor het boeken van uw vlieg-simulatie klikt u [ hier ] U volgt vervolgens éénvoudig de aanwijzingen van het systeem. U wordt door het proces geleid en aan het einde van dit proces heeft u de mogelijkheid om met iDEAL of PayPal te kunnen betalen. Na bevestiging krijgt u een e-mail waarin alle gegevens zijn opgenomen. In ons systeem zijn dan ook direct uw gegevens verwerkt en zien wij u op dag, datum en tijdstip verschijnen.

Kan ik upgraden naar een langere vlucht dan die is gekocht?
Ja. Dat kan, mits de tijden voor of na u niet al zijn geboekt. Ook dit kunt u weer éénvoudig via het online boekingssysteem bekijken en gelijk boeken. U kunt dit zelfs doen, vlak voordat u van onze flight simulator gebruik maakt.

Kan ik een souvenirvideo en / of foto’s van mijn vlucht op de dag kopen?
U hoeft bij ons voor uw foto- of video niets te betalen. Wij hebben plaats voor een GoPro, bevestigd aan onze overhead. Verder kunnen wij foto’s of video van u maken met uw eigen apparatuur. 

Als ik van gedachten verander, krijg ik dan geld terug?
Ja dat kan. Kijkt u ook hier weer in onze algemene voorwaarden

Is de informatie die ik lever veilig?
Ja. Het volledige proces verloopt via ons beveiligde SSL verbinding. Dat wij daar gebruik van maken kunt u zien aan het slotje links bovenaan in uw browser van deze pagina. Dit kunt u op uw gemak nog even doorlezen in onze en dus ook uw privacy verklaring.